We zijn in de week van 1t/m 5 augustus voor de productie van een 3-tal commercials naar Parijs afgereisd in samenwerking met Letʼs Create Productions.
Hier hebben wij de gelegenheid gekregen om 3 losse campagnes te schieten voor merken als; Buddha to Buddha USA, Amsterdam Heritage en Thirty Four Corporate workwear.
Voor Buddha to Buddha hebben wij de een-na laatste dag alle scenes opgenomen in- en om het Louvre, dit was een vrij grote uitdaging om een goed clear shot te krijgen aangezien er redelijk veel toeristen om ons heen liepen.
Covid 19
Alhoewel er in Parijs vrij strikte maatregelen zijn genomen omtrent de hele Covid 19 situatie; werd het regisseren van de modellen in de setting een nog grotere uitdaging.
Dit voornamelijk omdat de gehele omgeving was omringt door mensen die een mondkapje droegen.
Hierdoor zag je af en toe in de achtergrond echt een groot contrast met de kleurrijke vrolijke en liefdevolle beelden die wij aan het schieten waren met de modellen.
Sommige takes moesten daarom vele malen over gedaan worden. Wat ik mij wel heb laten vertellen is dat de omgeving bij het Louvre normaal vele malen drukker bezocht zou zijn.
Maar omdat de regels rond deze tijd steeds strenger werden- weerde dit ook mensen af om naar Parijs te komen.
Liefde in Parijs
Er is voor gekozen om alles in een typisch liefdes/stelletje setting te schieten omdat dit erg bij de setting van Parijs past.
De modellen waar wij samen mee hebben gewerkt zijn; Hessel de Graaf en Chantal van Dalen.
Vanuit B2B USA hebben wij verschillende setjes sieraden mee gekregen om dit vast te leggen in de verschillende settings in- en om het Louvre.
De locatie Louvre heeft enorm veel gezichten, dat is wel gebleken want de gehele commercial bevat totaal andere hoeken. Het grote voordeel is dat we hierdoor de commercial al vrij snel hadden.
Dat kwam tevens door de vlekkeloze inzet van de modellen, alles was raak! Daarnaast zat het weer ook nog eens mee dus dat was een pluspunt.
We moesten de settings afwisselen met Michel De Zoeter, hij is de vaste fotograaf van Letʼs Create Productions.
Het is een enorm leuke uitdaging om de verschillende settings creatief te benutten en toch te differentiëren van elkaar in de beeldvorming.
Deze diversiteit is terug te zien in beide eindproducten, zowel de foto als op de bewegende beelden.
Het uitgangspunt voor de beelden was om een gebundelde montage op te leveren van de verschillende settings die wij geschoten hebben. Met als extra de library met de verschillende formaten aangeleverd.
Hierdoor heeft de klant een extra mogelijkheid om de beelden in te zetten op verschillende kanalen (bijvoorbeeld erg geschikt voor op websites als header).
Wij doen dit vaker als we een project in stappen, vooral als het gaat om kleding of sieraden.


